Afvallen door wandelen

Afvallen door wandelen, goedkoop, sportief en effectief

Wie op zoek is naar gezonde en goedkope  manieren om af te vallen, zou eens aan regelmatig en intensief wandelen kunnen denken. Door intensief en regelmatig te wandelen verbrand je snel caloriën en worden in de lichaam opgeslagen vetten verbrand waardoor je gewicht zult verliezen.  Regelmatig en intensief wandelen is niet alleen goed om overtollige kilo's en vet kwijt te raken maar ook om gezonder te worden en een betere conditie te krijgen. En als je minstens een half uur tot drie kwartier achter elkaar in een redelijk tot hoog tempo wandelt, is dit net zo effectief als hard lopen. Getrainde wandelaars kunnen uiteindelijk wandelingen maken van wel 2 tot 8 uur.  Maar om bijvoorbeeld 3, 4 of 5 kilo aan overgewicht kwijt te raken, is regelmatig wandelen, bijvoorbeeld 3 a 4 keer per week in combinatie met gezond eten, eventueel een eiwitdieet, eiwitshakes of sportvoeding een prima uitgangspunt.
Je kunt individueel gaan wandelen of je aansluiten bij een wandelvereniging. 
Afvallen door wandelen, voor bijna iedereen haalbaar.

Je aansluiten bij een wandelvereniging

Als je je moeilijk aan kunt zetten om regelmatig te gaan wandelen en er ook geen wandelgroepjes in jouw omgeving te vinden zijn, kan je eens kijken op de website van de Koninklijke Wandelbond Nederland.  Hier vind je alles over georganiseerde wandeltochten, wandelverenigingen, informatie over de wandelsport en veel meer.  Ook bij jou in de woonplaats of provincie vind je ongetwijfeld wandelverenigingen waarbij je je aan kunt sluiten.  Ideaal als je overtuigt bent dat wandelen ideaal is voor gewichtsbeheersing, afvallen en recreatie.

Op de website wandelvakanties vind je alles over wandelreizen en wandel weekenden.  Jaarlijks worden er honderden wandelreizen georganiseerd waaraan jij kunt deelnemen.  Met speciale single wandelreizen, wandelvakanties voor mensen met honden en avonturiers die van berg wandelreizen houden.
Er zijn ook wandelvakanties, de zogenaamde "afvalvakantie" waarbij wandelen in het teken staat van afvallen en ontslakken. Vaak in combinatie met detox en kuren.

Wandelen is goed voor de geest, mindfulness

Wandelen is niet alleen goed voor het lichaam en de conditie maar ook voor de geest. Tijdens het wandelen, kom je helemaal tot rust. Er zijn zelfs mensen die wandelen als mediteren beschouwen. Wandelen en mindfulness, het ligt dicht bij elkaar. 

Regelmatig wandelen, goede wandelschoenen belangrijk

Voor die mensen die regelmatig wandelen, aan duurlopen of hardlopen doen ( ook ideaal om gezond en snel af te vallen), zijn goede wandelschoenen essentieel.  Je hebt wandelschoenen in allerlei prijskklassen en van alle niveau's  Schaf altijd wandelschoenen aan die passen bij de wandelafstanden en frequenties wandelen.  Als je door het wandelen een blessure krijgt en niet meer kunt wandelen of duurlopen, ben je ver van huis want zeker blessures aan de voeten door verkeerde of kwalitatief slechte schoenen kunnen langdurig zijn.
Je vndt hier een overzicht van goede wandelschoenen aanbieders.

Plantaardig eiwitdieet of eiwitshakes??

Als je regelmatig gaat wandelen, gezond wilt afvallen maar wel voldoende voedingsstoffen wilt binnenkrijgen, is een plantaardig eiwitdieet, eiwitshakes of sportvoeding wellicht een goed idee.
Plantaardige voedingssupplementen, eiwitrepen en eiwitshakes zijn net zoals proteine shakes van hoge kwaliteit en kunnen allerlei lichaamsprocessen ondersteunen. Ideaal in combinatie met wandelen, sporten en gezond afvallen. Op deze website vind je veel tips om gezond af te kunnen vallen, informatie over voedingssuppementen en sportvoeding. Ook relevant voor wandelaars, fietsers, duurlopers, mensen die aan krachtsport doen en andere sportievelingen.