gezond afvallen tips

Tips om gezond af te vallen




Wie gezond wil afvallen, kan een eiwitdieet volgen, een koolhydraatarm dieet of een detox dieet volgen.
Je kunt je ook aansluiten bij bijvoorbeeld Weight Watchers en snel en gezond afvallen met slimme tips en gezonde voeding. Een afslankkuur met Weight Watchers volgen kan zelfs leuk en inspirerend zijn.

Effectieve manieren om snel en langdurig een aantal kilo's af te vallen.
Maar een afval of afslank dieet is meestal niet goedkoop en door op een gezondere manier te gaan leven, kan je ook gezond afvallen én afslanken. De tips om gezond af te vallen op deze pagina zijn eenvoudig maar zéér effectief. Afvallen is uiteindelijk een zaak van meer bewegen, gezonder eten en minder caloriën binnenkrijgen dan je verbruikt.  En voor mensen die nog geen overgewicht hebben, wat er niet aan zit, hoeft er ook niet af. Gezond blijven leven en eten dus wat je echt nodig hebt. Leren de verleidingen van de voedselindrustie te weerstaan. Met deze tips over gezond afvallen, ben je weer een stapje dichterbij een gezonder leven zonder onnodig overgewicht.

 
Snel en effectief op gewicht? Probeer nu WeightWatchers online.

Tip 1, gezond afvallen door minder suiker te gebruiken




Tip 1 om af te vallen zonder dieet. Minder suiker. Geraffineerde suiker is één van de grootste dikmakers. En suiker zit over in nagenoeg alle voedingsproducten. Zo zit er geraffineerde suiker in jam, pindakaas, frisdrank, brood, snoepgoed,  chocolade en veel meer voeding en dranken. Kies vaker voor producten met minder suikeer of geen suiker. Het is beter voor je gezondheid en scheelt heel veel onnodige calorieën.
In de reformwinkel en natuurvoedingswinkel hebben ze een groot aanbod producten waar geen suiker aan toe is gevoegd. Deze producten zijn ook nog eens van biologische kwaliteit. Minder of geen suiker is de eerste aanzet tot gezonder leven en gezond afvallen.
Kijk bijvoorbeeld eens wat Weightwatchers schrijft over gezond eten en afvallen


WeightWatchers online werkt! Volg het online programma en bereik je streefgewicht met de interactieve hulpmiddelen. Weightwatchers ondersteunt, biedt tips, slimme strategieën en heerlijke recepten om je ideale gewicht te bereiken en te behouden. Probeer nu het programma en bespaar EUR 14,85!

Tip 2, afvallen door minder koolhydraten

Minder en andere koolhydraten gebruiken, is ook een antwoord op dikker worden.
Koolhydraten die je beter kunt mijden als je gezond en zonder dieet wilt afvallen zijn bijvoorbeeld de koolhydraten die in wit meel zitten. Gebruik daarom altijd volkoren meel en meel producten met de hele graan korrel. Volkoren brood is ook nog eens veel gezonder dan witbrood.  Volkoren rijst is veel gezonder dan witte rijst, enzovoort.  Door minder en goede koolhydraten te gebruiken, kan je gezond afvallen. Een koolhydraatarm dieet is één van de meest succesvolle manieren om af te vallen. Als je een maaltijd bereidt, zorg er dan voor dat de koolhydraatrijke producten zoals aardappels, rijst, spaghetti enzvoort van volkoren kwaliteit zijn en dat deze maar een klein gedeelte van de maaltijd uitmaken. Zorg vooral voor veel verse groente in een maaltijd en bij voorkeur groente van het seizoen. 

Tip 3, gezond afvallen door consumeren minder dierlijke vetten

De meeste mensen consumeren te veel dierlijke en vette producten. Dagelijks kaas, vlees, zuivelproducten en eieren gebruiken is echt niet nodig en zeker niet gunstig als je verantwoord en gezond wilt afvallen.  Gebruik meer plantaardige producten en minder dierlijke. En nog beter, gebruik zo veel mogelijk producten zonder dierlijke producten. Door je voedingspatroon te veranderen van dierlijke producten in plantaardige producten, is er een wereld te winnen.  Ook voor een lager cholesterolgehalte en een beter milieu is plantaardig consumeren, beter. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de plantaardige Alpro producten, ze zijn 100 % plantaardig en ook nog eens niet genetisch gemanipuleerd.

Tip 4, consuminderen is de meest effectieve manier om gezond af te vallen

We eten in het westen te vaak en te veel. Behalve de hoofdmaaltijden snoepen we ook nog eens van alles tussendoor. Het antwoord op gezonder leven en gezond afvallen is naast de 3 bovenstaande tips om gezond af te vallen "consuminderen".  Consuminderen betekent minder consumeren. Gewoon minder eten en minder snoepen. En minder luxe producten gebruiken. Consuminderen is ook nog eens een goedkope manier om gezond af te vallen, minder consumeren is minder geld uitgeven, geld besparen dus.
Als je echt gaat consuminderen houd je geld over voor andere zaken, naar een sportschool gaan bijvoorbeeld.
Consuminderen en meer bewegen ( zie tip 5 tip gezond afvallen ) zijn de beste manieren om gezond af te vallen en bijna voor iedereen toepasbaar.

Tip 5 gezond afvallen, dagelijks sporten, meer bewegen

Het idee dat je van een half uurtje wandelen per dag al af zult vallen, is een fabeltje. Een half uur per dag bewegen is echt minimaal. Als je sneller en gezond wilt afvallen, moet je meer gaan wandelen, meer fietsen, bij voorkeur 3, 4 of 5 keer per week naar een sportschool gaan of een paar keer per week een aantal uren flink wandelen, fietsen of andere sport doen. Dagelijks intensief je lichaam gebruiken en veel caloriën verbranden is het antwoord op een lichaam met overgewicht, een lichaam dat niet in goede conditie is. Je kunt je opgeven bij een sportschool of atletiekvereniging om te gaan sporten maar er zijn vele andere mogelijkheden om meer te gaan bewegen. Heb je een minimum inkomen en geen geld voor een sportvereniging of sportschool?? Veel gemeentes hebben een apart potje voor activiteiten voor minima, maak daar gebruik van.

Als je dagelijks sport, moet je op voldoende opname van proteïne letten.
Koolhydraatarme proteineshakes zijn ideaal voor mensen die veel aan fitness doen en hoogwaardige proteine willen consumeren.

Tip 6, leer de verleidingen te weerstaan

Gezond afvallen zonder dieet is vooral een zaak van discipline en leren de verleidingen van de voedselindrustie te weerstaan. Als je boodschappen gaat doen in jouw favoriete supermarkt, wordt je overal verleid om iets te kopen wat je niet nodig hebt. Vermijd zogenaamde impulsaankopen. Het lijken aanbiedingen waar je geen nee tegen kunt zeggen maar als je minder impuls boodschappen gaar doen en je niet laat leiden door de vele onweerstaanbare aanbiedingen, ga je kopen wat je echt nodig hebt en waarvoor je naar de winkel gekomen bent.
En als je bij de kassa in de rij staat om te betalen, bij de kassa staan de grootste verleidingen opgesteld. De supermarkten weten precies hoe ze je bij de kassa kunnen verleiden.  Jij bepaalt wat je echt nodig hebt en als je de verleidingen weet te weerstaan, ben je in staat om gezonde en niet dik makende voedingsproducten en dranken te kopen. En als je dit aan je kinderen door geeft, krijgen we een gezondere nieuwe generatie. Overgewicht is een groot maatschappelijk probleem, kinderen moeten een kans hebben op gezondere voeding.

Tip 7, 10 dagen dieet

Als je rond de 5 kilo wilt afvallen en gezonder wilt gaan leven, is het 10 dagen dieet misschien wel iets voor jou. Bij het 10 dagen dieet, drink je veel water en thee, vermijd je bepaalde vette producten en eet je echt volkorenbrood. Je beperkt je aantal calorieën tot 1.000 tot 1100 per dag en kunt zo afslanken. Als je na het afronden van de kuur doorgaat met gezonde voeding, het mijden van ongezonde en te vette producten en je calorieën blijft beperken, krijg je geen jo jo effect. Het 10 dagen dieet kan dus een manier zijn om gezond af te vallen en slank te blijven.